Menú

dimarts, 12 d’agost del 2008

Cine: El Caballero Oscuro


Desenes i desenes de blocs parlaran avui del mateix, però no em fa res. Aquest és el meu. Avui he aconseguit el que volia des de feia temps, veure The Dark Knight (El Caballero Oscuro en castellà) el dia de la seva estrena, 13 d'agost de 2008 (ni cas del que diu el bloc, que té l'hora malament. Això ho escric el 13 d'agost, un dia després del post sobre el 2 de Touch). I les seves més de 2 hores i mitja no se m'han fet gens llargues, la pel·lícula m'ha agradat molt i no m'ha decebut. Una vegada més una pel·lícula que adapta una col·lecció de còmics explica d'una altra manera les coses que els fans ja coneixem, i tot i que és una traïció (deliberada) a la versió en paper jo ho interpreto com una encertada manera de sorprendre tant el públic general com els fans del personatge i, per tant, més crítics. Hi ha moltes coses a la pel·lícula que en realitat no passen com ens explica el senyor Nolan, però són prou creïbles i queden força bé. El resultat és un pas més en la manera d'interpretar Batman dels mateixos creadors que van rentar la cara de la franquícia amb Batman Begins, però allò que ens va impactar el 2005 òbviament no sorprèn tant el 2008. És excel·lent, però més del mateix. No és culpa seva, no hi havia cap altra manera de fer-ho.

Coses que no m'han agradat del film: per no fer spoilers, el tema dels presos. Què més? Alguna escena d'acció una mica confusa, però potser és un problema meu. Però sobretot que surt un personatge que els coneixedors de l'univers de Batman identifiquem en veu alta però que després no és qui ens pensàvem, ni en nom ni en història. Una llàstima perquè em pensava que l'introduïen a les pel·lícules, però no.

Coses que m'han agradat: la curta (però sorprenent) aparició d'un personatge de la primera pel·lícula que donava per desaparegut. Que efectivament The Dark Knight agafa més elements de The Long Halloween que Batman Begins de Year One. No gaires més, però l'essència sí: en Batman, en James Gordon i en Harvey Dent uneixen forces per lluitar contra la màfia i ho fan atacant les seves fonts d'ingressos, i la transformació d'en Dent. També m'ha agradat que s'insinua la futura aparició d'un aliat d'en Batman, però em temo que no s'aprofitarà, perquè tal i com es fa és tan subtil que si no es duu a terme ningú no es podrà queixar d'incoherències.

En resum, una molt bona pel·lícula, no perfecta ni la millor de la història com s'havia dit, i una actuació del desaparegut Heath Ledger molt bona, però si li donen l'Òscar pòstum serà perquè és mort i, com ja sabem, qualsevol persona morta sempre era la millor, havia fet una feina impecable i es mereixia menys que ningú el que li ha passat. No vull ser dur, però com que s'ha dit tant que podria rebre l'estatueta, els de l'Acadèmia s'hi veuran moralment obligats, independentment de si se la mereix o no. I bé, com a curiositat vull afegir que quan vaig veure Batman Begins no havia llegit cap còmic del Batman, si bé m'hi sentia atret perquè ja intuïa que seria el meu còmic de superherois preferit, i tres anys després n'he llegit una bona pila, he confirmat que m'encanta i n'he après molt, de manera que he gaudit de la pel·lícula d'una altra manera, més profunda i amb coneixement de causa. Nota: un 8,75.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails