Menú

divendres, 5 de juny del 2009

Compres: qui riu l'últim riu millor, FNAC...

Que no us caduquin mai els punts de la FNAC. El que passa a continuació pot ser un autèntic malson. A mi em va passar la data de caducitat d'un val de 13 euros de descompte, que es diu aviat, i malgrat que en teoria els punts arriben sumats al següent val, i els vals vénen cada tres mesos, el temps va anar passant i només m'arribaven xecs de zero euros. Evidentment vaig reclamar molt, i després de moltes promeses que asseguraven que arribarien els punts la propera vegada, al cap de més de 9 mesos vaig aconseguir que em donessin els punts en forma de targeta de regal.

Això per una banda. Per l'altra tenia un val de 4 euros, que precisament quan el vaig rebre em vaig emprenyar molt perquè es confirmava que els 13 s'havien perdut, i va ser llavors quan vaig fer l'última reclamació, aquest cop amb èxit. Doncs bé, tenia un total de 17 euros de descompte. En què els havia de gastar? En alguna cosa que no baixés de preu ni fos més barata a l'estranger (és a dir, res de DVDs, música ni videojocs). Un còmic. Un dels gruixuts. Dels bèsties. Dels cars. Dels que és millor tenir-los de primera mà perquè en el remot cas que algú se'ls vengui acostumen a estar en mal estat a causa de la seva delicadesa. Primera opció: Crisis en Tierras Infinitas, 45 euros. No la tenien. Segona opció: La Muerte de Superman, 40 euros.

Aquesta és la totxana de més de 750 pàgines. D'aquelles que fa mandra comprar-se-les per la pasta que valen i que sempre demanes que te les regali algú. Com m'ho vaig fer? On és la gràcia d'aquest article d'avui?

Resulta que ja fa temps que vaig decidir que no em renovaria el carnet de soci de la FNAC, són 15 euros cada dos anys que l'únic avantatge que donen és el tema dels punts. Els preus són els mateixos per a tothom, socis i no socis. I a sobre jo sempre tinc problemes amb els punts. Vaig pensar que quan em caduqués la targeta no renovaria, que faria servir l'últim descompte i si t'he vist no me'n recordo. Doncs bé, l'altre dia vaig caure en què la targeta de regal dura un any, el xec de 4 euros encara tenia fins el 30 de juny, però la targeta... em va caducar en morir el mes de maig.

Em vaig emprenyar i vaig pensar en intentar colar-ho. El pla era fer servir tots dos descomptes combinats i fer-me l'orni, i si descobrien que ja no era soci muntar un ciri argumentant que el val l'havia rebut quan era soci, i que encara era vàlid, i que ja està bé, que a sobre que m'arriben tard els punts no puc tolerar això, etc. Vaig dirigir-me a la FNAC de l'Illa i com que anava justíssim de temps no em va servir de res la cursa des de la parada del bus fins a la botiga: no admetien més entrades de gent, segons el vigilant. Cagon collons...

Però ahir hi vaig tornar amb temps i vaig trobar el tom que esmentava. Vaig anar cap a la caixa i el destí va voler que triés la millor possible, a l'inrevés que als supermercats: amb els nervis em vaig oblidar del pla i en comptes de dir que m'havia descuidat la targeta vaig dir que no en tenia (no la volia ensenyar perquè s'hauria vist que estava caducada), però la noia va passar el val igualment, sense pensar, i la targeta de regal, i el tros de còmic (que conté 38 números al seu interior, tot i que per desgràcia i per decisió de la DC s'han saltat pàgines que han considerat prescindibles) em va costar 21 euros en comptes de 40 (38 si comptem el 5% que fa la FNAC en còmics).


Una ganga, vaja. Amb tant de descompte dóna gust comprar-se un tom així de gruixut, amb aquests extres, un petit diari que se suposa que és el mític Daily Planet on treballa en Clark Kent i un braçalet amb el símbol del primer superheroi de la història.

A sobre, he deixat de ser soci de la FNAC fent servir un val que un altre caixer d'aquells superestrictes m'hauria impedit emprar. Vaig marxar per la porta gran, no vaig haver de renovar fins el 2011 pagant 15 euros (o més, vés a saber per on van) per aprofitar el val de 4 i vaig sortir del centre comercial amb un somriure d'orella a orella. Senyor Fnac, no compti més amb mi.

Sabeu el millor? Per acabar-ho de rematar, vaig riure'm una mica de la meva "estimada" Planeta, també: el tom amb el braçalet i el diari correspon a la primera edició, exhaurida i descatalogada en teoria, mentre que ara l'editorial l'ha tornat a treure sense els regalets... però al mateix preu. Doncs bé, jo vaig trobar el que se suposa que ja no hi és enlloc!

Actualització: l'edició aquesta torna a ser a tot arreu, però durant un temps venien el volum sense regals al mateix preu que quan el tenien amb aquests obsequis.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails