Menú

dijous, 29 d’octubre del 2009

XV Saló del Manga

Avui, que és dijous, he anat al XV Saló del Manga, amb invitacions cortesia de la feina, com cada any! És la primera vegada que hi vaig un dijous, i l'experiència ha estat tan satisfactòria o més que la de l'any passat, que com que tenia un viatge el cap de setmana hi vaig anar en divendres.

A mi les aglomeracions m'angoixen molt, em fa molta ràbia fer cues i veure la Farga plena de gent em fa pensar que s'ha de ser idiota per no passar l'event a Montjuïc, que és on es fa el Saló Internacional del Còmic de Barcelona, i on tot queda més espaiós. Però en fi, la cosa és que hi he pogut anar avui i he fet les meves voltetes i les meves compres tranquil·lament, sense presses.


La tradicional foto des de la part de dalt



Una troballa nostàlgica. La Xixi de l'època del 23è Gran Torneig de les Arts Marcials.



Una altra imatge per a la nostàlgia, tot i que no són dibuixos oficials. Si més no, no de la sèrie original. Eren en una parada que venia, entre moltes altres coses, les samarretes dels equips més coneguts de la sèrie, tot i que eren més benintencionats que autèntics. I carets també.


 
Aquesta és la foto entranyable...




Exposició del cèlebre il·lustrador Luís Royo amb motiu de la publicació del seu àlbum Dead Moon, d'inspiració oriental (d'aquí la relació amb aquest Saló especialitzat).



També hi havia una exposició-homenatge al tristament desaparegut Yoshito Usui, el pare de Crayon Shin-chan, autoretratat a la imatge. Una exposició curta, petitona, però que s'agraeix.



Alguns dels dibuixos dedicats que va fer per a Daruma, el lloc on treballo. I dic "alguns" perquè falta, per exemple, el que em va fer a mi i que guardo com un tresor de valor incalculable i que tot i així no vendré mai.



Una petita mostra de l'enorme quantitat de marxandatge que hi ha sobre la sèrie.



Ninotets, videojocs i al fons la història on va aparèixer la gent de Daruma, inclòs un servidor.



Alguns volums originals del còmic. Al darrer publicat fins ara, el 49, a baix de tot a la dreta, és on es recopila la història que, com comentava, em té a mi en forma de cameo.



Mix Connection i Super Shufu Tsukimi-san, dues obres del mestre Usui completament diferents de Shin-chan.



Una làmina d'aquestes que s'anomenen cels i que es fan servir per a l'anime.



Una exposició de quadres inspirats en el Japó. Aquesta és la senyal de terra d'stop, que en japonès m'encanta.



Com sempre, una foto on surto jo, amb una imatge promocional de Dr.Slump de fons.



I ara el que tots estàveu esperant: les meves compres. Doncs el que he comprat ha estat, pel que fa a segona mà, els volums 6 i 7 de 20th Century Boys, el 2 de 17 Años i el 8 de Slamdunk. I de novetats, el volum únic Hitler, la novela gráfica i el 4 de Pluto.



Una figureta d'en Satanàs Cor Petit, Jr., que també fa gràcia de tant en tant...



I una d'una escena d'Astroboy, però m'ha costat decidir-me perquè totes les figures que veig d'aquesta obra m'encanten. Aquesta representa el combat entre l'Astroboy i en Pluto, una història que va inspirar el manga de Naoki Urasawa anomenat precisament Pluto i el volum 4 del qual, si teniu memòria, recordareu que he comprat avui.

I això és tot pel que fa al XV Saló del Manga, on m'ho he passat molt bé un any més. Des que vaig començar a anar-hi, que va ser a la tercera edició, diria que hi he faltat un parell de vegades, però totes les altres m'hi he deixat caure en algun dels dies que estava obert. I que continuï!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails