Menú

dimecres, 5 de novembre del 2008

XIVè Saló del Manga de L'Hospitalet

Enguany, com que he estat fora el cap de setmana, havia de ser el primer cop en molts anys que faltaria a un Saló del Manga. Recordo que vaig ser al tercer, després me'n vaig saltar un parell i quan vaig tornar-hi ja no hi he faltat més. Ja havia dit als amics que no hi podria anar amb ells, però, coses de la feina que tinc i de com en són de trempats els caps, divendres al matí vaig tenir no només una invitació, sinó també festa per poder-hi anar!

En part em van fer una mala jugada, perquè tenia assumit que no hi aniria i un parell de setmanes abans m'havia gastat el que tenia pensat per al Saló en altres còmics, però... vaig tirar d'autopréstec i vaig assistir al Saló, on vaig poder voltar lliurement (la part positiva d'anar-hi sol), al meu ritme, i em vaig comprar més novetats del que em pensava, però em van sobrar calers. No gaires, però me'n van sobrar. I això sí que diria que no havia passat mai. I va estar a punt de no passar, perquè hi havia figuretes molt atractives de Naruto, Bola de Drac i... snif... Astroboy.

En fi, poso algunes fotos i comento les compres.


El Saló, tot i que era divendres al matí, estava força ple. Però encara s'hi podia caminar, no com els caps de setmana. L'haurien de posar a Montjuïc, home!


La disfressa que estava buscant, del protagonista d'un dels còmics més interessants que s'han publicat darrerament. En parlaré en unes línies.



De l'exposició de Doraemon commemorant el 15è aniversari de la seva primera emissió al nostre país. Jo entenc que a Catalunya, i potser també, simultàniament, en algun país veí. M'esperava molt més, la veritat. Aquests ninotets van ser el que més em va agradar, però esperava veure-hi fotos de tota mena dels més de 30 anys que fa que existeixen les històries del gat còsmic (que, per cert, no sé què té de còsmic, perquè el van crear al nostre planeta. Del futur sí que és, però còsmic...?). Només hi havia uns quants ninotets, un iglú (de càmping) i storyboards d'una de les pel·lícules. On eren els originals dels còmics? I les fotos dels autors?


I heus ací el que em vaig comprar. Comentem-ho breument:

-Detroit Metal City 1: primera entrega d'un dels còmics més interessants que ha publicat Planeta darrerament. Jo sóc de riure difícil, quan llegeixo còmics, sobretot si ho faig jo sol (no sé per què, si sóc amb altres persones tinc més facilitat per descollonar-me). He tingut el privilegi de llegir els 5 primers toms de DMC i m'he pixat de riure amb cada tom que he agafat. El recomano molt. Si sou fans, com jo, de les paraulotes i dels Mojinos Escozíos, heu de comprar-vos-el. I la història és molt divertida. De què va? Cinc cèntims: un noi de poble se'n va a Tòquio per fer carrera com cantant pop, però no se'n surt, mentre que es veu forçat a formar part d'una banda de metal passada de voltes on emergeix el seu alter ego, el diabòlic Johannes Krauser II. Impagables els moments en què intenta comportar-se i li surt la vena sonada...

-Batman. La máscara de la muerte: si sou fidels lectors del bloc (vull pensar que em llegeix algú) sabreu que m'encanta en Batman. Doncs bé, a banda de Hijos de los Sueños, de Kia Asamiya (feta al Japó), i la història curta que va crear Katsuhiro Otomo per a la col·lecció Batman. Black & White, el senyor Yoshinori Natsume crea per encàrrec de la DC la primera història de Batman amb estil manga feta als Estats Units, en un tom únic que ja ressenyaré quan me l'hagi llegit.

-Kimagure Orange Road 1. El primer tom mida Musculman de la mítica KOR, sèrie que no vaig llegir quan era petit ni vaig veure per la tele, ni tan sols quan la van passar fa poc en català. Però sembla que és un must have i me la faré.

-Bajo el Aire. Tom únic amb històries curtes del mestre Tezuka que ja havia vist però que en trobar-lo de segona mà (l'única compra de segona mà que vaig fer, perquè no hi havia res que no hagués vist ja en botigues que ja conec de fora del Saló) havia de fer meu. Per les crítiques que he llegit, vaig fer una gran compra.

-The One Pound Gospel, volum 3. Encara no m'he llegit el 2, i només vull comentar que, tenint un nombre sensiblement menor de pàgines, Glénat ha mantingut el preu de 10 euros, escandalós, però bé... suposo que volen compensar l'excel·lent preu de Tekkon Kinkreet i...

-Eagle 1. No me'l pensava comprar, però em va anar picant la curiositat i en veure aquell llibrot per 10 euros... no vaig poder-m'hi resistir. Llàstima que l'autor era al Saló i jo no vaig poder anar a la sessió de firmes...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails