Menú

diumenge, 11 d’octubre del 2009

Els Simpson al diari

Feia temps que volia inaugurar una secció de relliscades, dedicada als mitjans de comunicació que quan parlen de còmics o dibuixos animats la caguen, perquè van de llestos. I justament ahir a la nit (ho he vist avui) va sortir a El Periódico un article on es parla equivocadament d'Els Simpson, cosa que em va molt bé per continuar amb aquesta mena de "Setmana Simpson" que vaig començar fa dos dies.

La qüestió és que per il·lustrar un article sobre els canvis que ha experimentat el Brasil durant els darrers anys es fa una comparativa entre el capítol d'Els Simpson on la família visita el país, un episodi ple de tòpics on queden ben reflectides la pobresa i la delinqüència, i un de South Park on apareix el president Lula com a assessor. Segons el periodista, el primer capítol és de 1992 i el segon de 1999.


Aquí veiem el personatge de Ronaldo, un nen pobre que s'escrivia amb la Lisa. De fons, casa seva.



I l'aparició, efectivament, del president del Brasil a South Park.

Doncs bé, jo ja fa molts anys que no miro South Park, però que els Simpson no van anar al Brasil el 1992 ho tenia claríssim, i he mirat les dates. Allò va ser el 2002, mentre que el cas de Lula va ser a l'abril d'aquest 2009. Ja m'estranyava a mi... En realitat, més que una cagada d'ignorant segurament és una errata, perquè pel que sembla s'han equivocat en 10 anys.

Però si hagués tingut una mica de cultura simpsonera, si realment fos seguidor de la família groga com jo em pensava en veure que parlava de dibuixos animats en un article que no hi tenia res a veure, el periodista hauria vist que el 1992 era un any massa remot com per ser el del mític episodi. Potser amb les hores ho solucionen, però us ben juro que ho he vist tal com us ho dic.

En fi, per desgràcia estic segur que podré parlar de moltes més cagades als mitjans de comunicació cada cop que parlin de còmics o sèries de dibuixos. Com cada any, quan surti el tema del Saló del Manga als dominicals dels diaris, qualsevol afeccionat mitjà es farà creus de les ximpleries que s'hi arriben a escriure.

Una vegada vaig intentar que em deixessin almenys publicar un article per a l'Avui Diumenge dedicat al Saló del Manga de fa dos o tres anys (encara que ja no es deia Avui Diumenge), en qualitat d'exbecari, per tant em coneixien d'haver-hi fet les pràctiques de Periodisme. Doncs bé, ni tan sols em van contestar, i això que els vaig enviar un article ja fet. Aquell any no vaig voler ni mirar com els havia quedat l'especial del Saló, però m'imagino que tan ple de collonades com sempre. Sembla que ho facin expressament, això d'agafar persones que no en tenen ni idea per a escriure articles on caldria algú amb una mica més de coneixement del tema.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails