Menú

dissabte, 21 de novembre del 2009

Per fi un japonès que diu la veritat!

L'altre dia, mentre llegia el número 2 de Pluto, una obra mestra amb la que estic al·lucinant contínuament, vaig veure una vinyeta que em va deixar astorat, perquè trenca amb la imatge que em fa tanta ràbia d'un monument que tenim a Bacelona i que, ni n'hi ha per tant, ni està acabat. Els japonesos l'adoren, i per desgràcia acostumen a parlar del famós arquitecte "espanyol" Antonio Gaudí, cosa que encara fa més ràbia perquè Gaudí era no només català, sinó independentista (tot i que en aquella època el terme no era exactament aquest), i diuen que li van posar una multa per negar-se a parlar en castellà, però és el que ens toca amb el país que tenim i la imatge exterior que donem a resultes d'això.

En fi, centrant-nos, ja era hora que algú digués la veritat, i que sigui un mangaka de prestigi com el mestre Naoki Urasawa m'ha fet una il·lusió especial:


4 comentaris:

  1. Independentista? Jo més bé diria que era identitari i tradicionalista, que no és lo mateix.

    Solament cal estudiar amb detall la obra de Gaudí, especialment l'art sacre, per adonar-se de la forta influència pagana i càtara que tenen les seves obres, autèntiques al·legories a la natura.

    Personalment crec que la admiració que molts japonesos tenen per la obra d'Antoni Gaudí radica en la gran part en la seva similitud amb el Shintoisme.

    ResponElimina
  2. No cal que t'ho digui, que ja ho deus saber, però no és la primera vegada que la Sagrada Família apareix en una obra d'Urasawa. També surt a Yawara! i crec que a Master Keaton, si no recordo malament.
    I tinc aquí una entrevista que li van fer fa només uns mesos, d'aquestes estil "pregunta curta, resposta curta", i a la pregunta 11 li diuen que quin és el seu edifici preferit i ell respon: "La Sagrada Família. Em torna boig".

    ResponElimina
  3. Bé, potser sí que no diu que no li agradi, però sí que diu una gran veritat: que ja triguen a acabar-la.

    No sabia que sortia a Master Keaton (normal), i tampoc que sortia a Yawara, potser perquè ja em va enlluernar prou que sortís el Camp Nou i també el Palau Blaugrana.

    ResponElimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails