Menú

dissabte, 15 de maig del 2010

Jo, exdibuixant de còmics

Avui, per fi, he trobat el sobre amb còmics i projectes de còmics, esbossos i plans que tenia quan era adolescent. Resulta que eren aquí, a casa meva, al fons d'un calaix. I bé, he decidit mostrar-vos dues pàgines del que feia. La primera és sobre un còmic del que, de fet, vaig acabar el primer número, però el vaig deixar perquè hi havia massa referències a excompanys meus d'institut amb els que vam partir peres i dels que no vull saber res. Això sense comptar les bromes internes que només podíem entendre nosaltres. Però bé, com a mostra us en poso una pàgina:


Us explico una mica de què va la cosa. Quan anava a l'institut m'inventava personatges, més que històries, i va arribar un moment que tenia tot un univers de ficció que vaig batejar com a "Berengena Ediciones". Sí, en castellà, era l'època pre-independentista. En fi, després es va refundar com a Albergínia Edicions, nom que posaré a la meva editorial si mai en tinc cap. I per què, això de l'albergínia? Bé, perquè és un element molt habitual dels fons de les vinyetes dels còmics de Mortadelo y Filemón, i en aquella època m'agradava molt. No cal dir que Bola de Drac també, i aquesta és una de les obres més parodiades al meu còmic.

Doncs bé, en aquest còmic volia presentar els personatges, ja que no tenia cap història gran per a cap d'ells, i l'excusa va ser la visita dels meus amics d'aquell temps a la meva editorial fictícia. Així, vaig combinar gags dels meus personatges amb gags dels meus amics, i la gent que no em queia gaire bé feia de dolenta, tot i que algun dels enemics en realitat em queia bé, però vaja, parlo en general. La troca es va anar embolicant, se m'acudien moltes coses i em vaig adonar que havia acabat un número i que volia fer-ne més. Al cap d'una pàgina del segon, me'n van marxar les ganes. I passem a la següent mostra:


Aquest era un projecte més ambiciós, L'Aventura de Zukton. Una història de fantasia heroica, del Bé contra el Mal (un dimoni al que donaven per mort ha tornat, etc.), que vaig idear abans de conèixer Tolkien encara que veient el tema de les races i fins i tot el mapa que vaig dibuixar estic segur que qualsevol em diria que m'hi vaig inspirar. Però no, era original. 

El problema és que l'estil de dibuix que necessita una història així és més elaborat que el dels nassos grossos que hem vist a dalt, i em costa massa. Per tant, amb els anys he pres dues decisions: els nassos grossos continuaran als meus còmics, que seran en format de tires més que de pàgines, amb gags curtets; i L'Aventura de Zukton serà una novel·la juvenil quan tingui temps i ganes d'escriure-la. Tinc alguna coseta més, però en parlaré el proper dia.



5 comentaris:

  1. Ei!!!! me n'alegro molt que hagis trobat els teus còmics!
    Jo l'únic còmic que he creat i n'he fet un capítol sencer de 10 històries és una de bibliotecaris..
    per la resta, només em limito a fer dibuixets sueltos ijijij

    però estan bé els teus, ja n'aniràs posant més no?
    :-)

    ResponElimina
  2. Ostres, quins gràcia els còmics que feies, jo recordo quan erem més petits i encara no els dibuixaves ja tenies històries pensades, recordo que tenies pensat un personatge i fins i tot la melodia de l'opening per la sèrie XD.

    Jo també he tingut les meves entrades en el món del còmic, però dibuixo massa malament per fer-ho XD.

    ResponElimina
  3. Doncs si prefereixes fer nassos grossos, endavant! Així ja saps que els "napiots" són marca de la casa ;)
    Quedo a l'espera de novetats fresquetes

    ResponElimina
  4. Gràcies pel vostre recolzament, estimades lectores i estimat lector, crec que hi haurà una nova entrega de còmic pròpiament dit i després ja passarem a il·lustracions concretes.

    I bé, quan en tingui temps i ganes ja continuaré amb les aventures de Nostru Senyor...

    ResponElimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails