Menú

diumenge, 9 de maig del 2010

Saló del Còmic 2010, un any més

Un any més vaig anar ahir al 28è Saló Internacional del Còmic de Barcelona. Ja fa tres o quatre anys seguits que hi vaig, després d'haver-ne passat uns quants sense fer-ho, concentrant-me només en el del manga. Potser cada any és gairebé el mateix, però m'agrada anar allà, veure tantes botigues de còmics i tants afeccionats i afeccionades junts... I comprar novetats i trobar oportunitats. Ara en parlaré una mica, i començaré amb el que em vaig comprar:


De novetats, més aviat poques, no tenia una llista gaire llarga en aquest sentit, però es redueixen a dues obres de guionistes que m'agraden molt. Per una banda The League of Extraordinary Gentlemen - Century: 1910, nou volum de la col·lecció dibuixada per Kevin O'Neill i escrita pel llegendari Alan Moore. Per l'altra, l'esperat (almenys per mi) Batman: cacofonía, del guionista i director de cine Kevin Smith. 

Passem a la segona mà, que en alguns casos ve representada per autèntiques gangues: el número 5 de Justicia, el 12 de Wonder Woman (feia molt que el buscava al mercat de segona mà i no hi havia manera!), els números 12 a 14 de JLA, el tom 5 de JSA de Planeta, i els tres toms de Nightwing i els tres de Green Lantern que va treure Norma. Al mig hi veiem el 9 de Black Jack, que em van donar a canvi de l'entrada. Sort que vaig anar a veure què donaven, i aquest any per primer cop m'interessava de veritat perquè em faltava! 


Una foto únicament il·lustrativa del Saló. L'any passat hi vaig anar en dilluns, que era festiu per la Segona Pasqua, però enguany hi he anat en dissabte i estava força ple. Tot i així, s'hi estava molt més còmode que no pas al Saló del Manga. A veure quan s'acaba el conveni amb L'Hospitalet i el passen a la Fira de Montjuïc, molt més espaiosa. 


No hi podien faltar els superherois que sempre posa Planeta. Aquest any, però, hi havia un convidat nou, el Rei Nikochan de Dr.Slump


El mestre Ibáñez signant còmics de Mortadelo y Filemón. Cada any descarto emportar-me un dels molts toms que tinc perquè em penso que no el trobaré, que no signarà quan hi sigui jo, i cada any me'l trobo i em lamento de la meva decisió. Al final es morirà sense que li hagi pogut demanar un autògraf.


De l'exposició del treball de Vázquez, desaparegut autor espanyol de còmics i creador d'obres com Anacleto, agente secreto, Las hermanas Gilda, La abuelita Paz o La familia Churumbel. Tenia coses força divertides, també:


Ara veurem un parell de detalls molt típics de la concepció que els dibuixants clàssics de còmic espanyol tenien de la seva pròpia professió:


Que dura que és la vida de dibuixant de còmics, sobretot si no treballes en un país on és una indústria potent. 


I els problemes econòmics que això comporta, naturalment. Ara, unes fotos que vaig fer de l'exposició que repassava la presència de la música als còmics:


La mítica soprano Bianca Castafiore, de Les aventures de Tintín.


Una pàgina d'Els Barrufets.


Una minisèrie anomenada Batman: Jazz, l'existència de la qual no coneixia i que ha esdevingut, com no podia ser d'una altra manera, un objectiu a aconseguir.


Una exposició sobre les il·lustracions d'Azpiri, que eren les caràtules de molts videojocs espanyols dels anys vuitanta per als microordinadors com l'Spectrum o l'MSX i que van ser recopilades fa un temps en un llibre. 


I acabo amb aquest grafitti (en castellà, això sí) que hi havia en una paret al costat de la sortida. No vaig veure tots els racons del Saló, però no em puc queixar. Hi ha qui espera la cita anual per veure cotxes, hi ha qui s'estima més veure les oportunitats educatives que s'ofereixen al nostre país, i hi ha qui vol conèixer les novetats en el mercat dels telèfons mòbils, entre molts altres exemples. La meva cita és la del còmic, i a sobre per partida doble, comptant el Saló del Manga. Així que hi he anat un any més i si depèn de mi hi continuaré anant fins que no en facin més.


3 comentaris:

  1. Molt bé d'haver-hi anat! I la propera vegada emporta't el còmic per tal que te'l signi!!! :) Les passions cal fer-les grans TO! Bona lectura!

    ResponElimina
  2. Tot i que només he anat a una sola edició del saló del Manga, crec que puc entendre a què et refereixes quan dius "a veure quan s'acaba el conveni amb l'Hospitalet". Una mica incòmode i fred. Trobo que ho desllueix un pèl.
    Per cert, quan parles de l'Ibáñez "Al final es morirà sense que li hagi pogut demanar un autògraf" m'han agafat ganes de riure: sempre ets tan optimista de mena ;D?
    Importantíssima l'aparició de Nikochan. Hagués pagat per fer-me una foto amb ell, hehehe.
    (Nota: he hagut d'ampliar la foto del graffiti; era capaç de llegir-hi de tot menys "Salon del comic".)

    ResponElimina
  3. T'hauria dit d'anar-hi, Llext, però ja hi anava amb uns amics. Tot i que tampoc no sé si et feia gràcia. És diferent, el del còmic. De tota manera sempre que pugui aniré als dos, però al del manga recomano a tothom que hi vagi dijous o divendres, no en cap de setmana.

    Això de l'Ibáñez no es pessimisme, és que té 74 anys, i em fa patir, tot i que continua dibuixant. Crec que morirà amb les botes posades.

    ResponElimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails