Menú

dimecres, 25 d’agost del 2010

Adéu a Satoshi Kon

M'he assabentat per e-mail de la defunció del famós director japonès d'animació Satoshi Kon, a l'edat de 46 anys a causa d'un càncer de pàncrees.


Aquí el tenim al Festival de Cinema de Sitges el 2006. Doncs bé, ahir moria a causa de la malaltia i deixava una curta però impactant col·lecció de films que passaran a la història com a imprescindibles del cinema d'animació japonès, com són Perfect Blue, Millennium Actress, Tokyo Godfather o Paprika, en les quals va fer funcions de direcció, guió o animació, moltes vegades més d'una d'aquestes tasques alhora. 

Deixa per al futur el previsible llançament pòstum de The Dream Machine, i per part meva només em queda lamentar la seva pèrdua i veure d'una vegada dues pel·lícules en DVD que tinc d'ell i que encara no he vist, Tokyo Godfather i Paprika precisament, i veure també les que no tinc. Descansi en pau.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails