Menú

dissabte, 25 de juny del 2011

L'autèntica història d'en Michael Jackson a The Simpsons

Avui fa una setmana que no tocava el bloc (em sap greu) i dos anys que va morir en Michael Jackson. Llavors ja li vaig dedicar una entrada de comiat i vaig parlar de la relació que el Rei del Pop tenia amb els còmics, però hi ha un altre tema en el qual m'agradaria estendre'm una mica més, i és la seva aparició al capítol de The Simpsons anomenat Stark Raving Dad, el primer de la tercera temporada de la veterana sèrie, emès per primera vegada als Estats Units el 19 de setembre de 1991.


Per si hi ha despistats a la sala, en aquell capítol en Homer era declarat boig per una trapelleria d'en Bart i l'ingressaven en un manicomi, on coneixia en Leon Kompowsky, un pacient que es pensava que era en Michael Jackson i que tenia la mateixa veu que ell. Al final de l'episodi es produïa el mític moment en què li canta una cançó d'aniversari a la Lisa, Happy Birthday Lisa, i des de llavors han corregut rius de tinta, com diu el tòpic periodístic, sobre si era o no l'autèntic Michael Jackson qui cedia la veu al personatge.


A mi em sembla evident que qui canta no és ell. És un imitador molt millor que no pas jo, això l'hi reconec, però no és ell. Per què? El Rei del Pop era un fan declarat de la sèrie i en Bart l'admirava, per què no hi havia de participar de veritat? La resposta és que sí que hi va participar, acreditat amb el pseudònim John Jay Smith, i moltes de les idees del guió les va aportar ell. 

Les parts en què el personatge parla sí que les va doblar ell, però la cançó, si bé la va escriure personalment, la va cantar el músic Kipp Lennon. Fa temps havia llegit que era un problema de drets amb la discogràfica o no sé quines històries, però segons es pot veure a la Wikipedia, i en aquest cas m'ho crec cegament, va ser el mateix Michael Jackson qui va voler fer una broma als seus germans per veure si s'ho empassaven o no, que era ell. I si voleu sentir com hauria estat la cançó cantada per ell mateix, i de pas veure la diferència amb la versió emesa, mireu aquest vídeo:


Molt millor, oi? Se suposava que havia de sortir en un disc extra de l'edició especial de 2001 de Dangerous, però al final es va descartar. I més curiositats sobre el capítol: al mateix temps va sortir el videoclip Do the Bartman, la cançó del qual es troba a l'àlbum The Simpsons Sing the Blues (la meva primera cinta de casset, per cert). Com que per problemes de copyright és més difícil trobar un vídeo dels Simpson a Youtube que fregir bé una croqueta, no puc posar l'oficial, sinó un amb il·lustracions:


Una cançó amb cert regust de l'estil d'en Michael, que la va coescriure però que, aquest cop sí, per problemes contractuals no va poder sortir acreditat. El videoclip es va tornar a emetre el 28 de juny de 2009, tres dies després de la seva mort, i el 5 de juliol es va reemetre el capítol que avui ens ocupa. Va ser el particular homenatge de la Fox al desaparegut Rei del Pop, en pau descansi.





2 comentaris:

  1. Hola Toni!
    Moltes gràcies per aquest article!
    El Michael tenia molts còmics, i fins i tot els Jackson 5 els seus propis dibuixos animats.
    A mi m'agrada molt un dibuix que hi ha del Bart imitant la portada del BAD. Porta la mateixa jaqueta que ell al videoclip, em sembla fabulós :)
    Per desgràcia no tornarà entre nosaltres i només ens queden els records i les cançons.
    Un petó

    ResponElimina
  2. De res! A tu per llegir i comentar! De fet el vaig escriure esperant que te'l llegiries. :)

    Això sí, ets una desmemoriada! Vés a l'enllaç de la segona línia de l'article, porta a l'entrada on vaig parlar de tot això.

    Descansi en pau el Rei del Pop!

    ResponElimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails