Menú

divendres, 15 d’abril del 2011

Segona jornada del Saló: repetim Azzarello i una volteta més

Avui he tornat al Saló del Còmic, com tenia previst, amb el següent pla: com que ahir vaig veure que la gent li duia més d'un còmic a en Brian Azzarello perquè el signés, vaig decidir que avui hi tornaria amb els altres còmics que tinc d'ell per casa, i tal com em pensava m'he beneficiat de la separació de cues entre els que volien signatura de l'Azzarello i dibuix d'en Johnson (que jo ja tinc) i els que només volien signatura, evidentment la cua més ràpida. Això és el que m'ha signat:


El volum de Jonny Double. Com es pot veure, avui sí que m'ha escrit bé el nom. Curiosament, ahir li van escriure el nom en un paper i va decidir canviar-me la i llatina per una de grega. Avui, en canvi, ell mateix m'ha preguntat com l'havia d'escriure i l'hi he dit. Demanar-li que em fes la dedicatòria en català potser hauria estat demanar massa, però bé, val més això que res. Continuem:


El volum Batman: Broken City, que recopila els números 620 a 625 de Batman i que vaig ressenyar fa temps. Precisament en aquella entrada vaig esmentar que tot i estar acostumat a llegir còmics en anglès, l'Azzarello me les va fer passar canutes a l'hora d'entendre'l, però com a còmic em va agradar molt. Aquest no era de Planeta (no l'ha reeditat i l'edició de Norma és gairebé introbable), però l'he colat entre el Jonny Double i el Joker, del qual no posaré foto perquè l'ha signat en una pàgina completament negra i no té cap interès fotogràfic. 

La continuació del pla consistia en aconseguir la signatura de l'admirat guionista Kurt Busiek, i m'he endut al Saló el tom Superman: Identidad Secreta, que juntament amb Marvels és l'únic que tinc d'ell. Però com que era a l'stand de Norma i hi havia un cartell ben clar dient que els autors només signarien coses de Norma, ho he deixat córrer. Si hagués dut Astro City, que és l'obra d'ell que publica Norma, hi hauria colat el d'en Superman, però no segueixo aquesta col·lecció i no m'he volgut arriscar a fer un cua immensa en les meves circumstàncies, de manera que me n'he anat a fer una volteta més pel Saló.


Una de les coses que hi havia era la petita exposició TBO4JAPAN, nom que no m'agrada particularment però que recollia il·lustracions de dibuixants d'aquí com a mostra de solidaritat amb el Japó per la catàstrofe natural que tots coneixem. Hi havia, a més, un llibre de signatures on he fet la següent aportació:


Per als que no ho sàpiguen, aquest sóc jo mateix, que sempre m'he dibuixat així, amb un nas estil Cels Piñol i un mocador al cap i unes ulleres de sol, prometo que molts anys abans de saber de l'existència del Gran Guerrer del Vent de Bola de Drac. Normalment em dibuixo amb la roba que porto, i de cintura en avall ho he complert, però la samarreta l'he creat expressament per a l'ocasió. 


Una altra exposició era sobre el periodisme al món del còmic, i he fet algunes fotos, concretament de vinyetes o pàgines d'en Krahn, en Fer i l'Altuna (que és la foto que he triat per pujar aquí, i que us recomano que feu gran perquè en principi és legible). L'exposició que ocupava més espai, però, era la dels zombis, que són el tema principal del Saló d'enguany, sobretot pel que fa a còmics on surten, però també amb textos on s'explica la història del gènere, nascut en la literatura, desenvolupat al cinema i present també als còmics. Un parell de coses de les quals he fet fotos:


Sí, és el Zapatero. Per a què enganyar-nos? A la revista El Jueves ja l'havien batejat com a Bambi fa temps, i trobo que la il·lustració està molt ben trobada.


L'aportació d'en Jordi Bernet amb la mítica Clara de Noche, que aquí es troba amb uns clients ben especials. S'ha de fer humor de tot. També he tornat a jugar uns segons a la Nintendo 3DS, m'he reconciliat una mica amb el Super Street Fighter IV 3D Edition, que ahir em va fer sentir inútil, i he fet alguna compreta més, que ara explicaré, tot i que sense imatges.

He adquirit el volum Batman: Lágrimas de Sangre (Batman/Huntress 1 a 6) en l'edició de Norma per 2 euros. Planeta va reeditar aquesta minisèrie en tapa dura, però amb aquest preu era irresistible. També de Batman he trobat a molt bon preu el 20 del col·leccionable El Caballero Oscuro, que tanca la col·lecció de la qual encara em falten els toms 12 a 19; i el Clásicos DC: Batman número 1, amb material dels anys setanta, que no m'agrada gens que s'hagi publicat en blanc i negre (Planeta diu que DC no disposa dels originals en color, cosa que no entenc) però que és l'única via perquè tampoc hi són, aquests números, en cap volum recopilatori americà en color, si més no a la venda en cap botiga en línia. I per acabar, també molt bé de preu els números 7 a 10 del col·leccionable descatalogat de Planeta de Hulk



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails