Menú

dijous, 9 de febrer del 2012

El temps no perdona: Beverly Hills 90210

Benvingudes i benvinguts a una nova entrega d'aquesta secció dedicada a riure de veure com ha afectat el pas del temps als actors de sèries mítiques i treure importància a la vellesa que, en si, no és res dolent sinó tot el contrari. 

Avui la protagonista és Beverly Hills 90210 (Beverly Hills en català, Sensación de vivir en castellà), sèrie d'adolescents que es va emetre originalment entre 1990 i 2000 i de la qual ja havia parlat alguna vegada. He de dir que no correspon gens al perfil de sèrie que m'acostuma a agradar i que em fotia de ma germana quan ella la mirava de petita a Telecinco, però que jo m'hi vaig enganxar quan la va emetre el K3 fa uns anys, ja ben grandet. M'encanta, començant pel seu mític opening:



Amb el temps va anar canviant musicalment i pel que fa a les imatges, però poso el de la tercera temporada perquè és un dels que més m'agraden i encara hi apareix el repartiment clàssic. A més, si es tracta de veure com han canviat tampoc no té massa sentit posar el vídeo de la temporada 1999-2000, oi?

No és cap secret que, tot i que representava que els personatges començaven la sèrie a primer d'institut i tenien 15 o 16 anys, els actors en tenien més. Això, almenys a mi em passava, crea un complex d'inferioritat quan hom arriba a aquella edat i veu que no està físicament tan desenvolupat com els protagonistes d'una sèrie, cosa que en el meu cas s'agreuja amb el meu aspecte tradicionalment més jove del que sóc en realitat.


Un dels casos més notables era el d'en Luke Perry, que feia del rebel sense causa Dylan McKay. Tenia 24 anys quan va començar la sèrie, en realitat. Després de la sèrie que el va fer famós es va dedicar a actuar en papers petits i sobretot fer d'actor de doblatge, i ara té 45 anys.


L'inoblidable Brandon Walsh (Jason Priestley), el pesonatge que dóna nom al meu ordinador i amb qui més m'identificava de la sèrie (no pel físic, però) començava amb 21 anys i ara en té 42. Igual que en Dylan i  pràcticament tota la resta del repartiment després d'allò ha fet petits papers en sèries i algun telefilm, però poca cosa més.


L'Ian Ziering, que donava vida a l'Steve Sanders, era el més gran dels personatges masculins. Començava amb 26 anys i ara en té 47, cosa que acabo de descobrir. També marcat per la sèrie, després va fer coses de poca importància, poc rellevants, però més avall veurem una cosa força interessant.


El "petit" David Silver, en Brian Austin Green (que ara es fa dir Brian Green a seques) tenia 17 anys en començar Beverly Hills 90210, ara 38, i és el que ha tingut més èxit, sens dubte, de tota la colla: l'hem pogut veure entre altres coses a Terminator: Les Cròniques de Sarah Connor, Smalville o Desperate Housewives.


El 2005 l'Ian Ziering i en Brian Austin Green van aparèixer junts a la recomanable pel·lícula Domino, protagonitzada per la Keira Knightley. Però no era una coincidència, sinó que feien d'ells mateixos, d'Ian Ziering i Brian Austin Green, perseguits pels seus papers a la sèrie que els va fer famosos. A més, els seus companys de repartiment també hi apareixen, però en vídeos que veiem en alguns moments de la pel·lícula.


Passem a la part femenina del repartiment, encapçalat per edat (però no per importància) per la Gabrielle Carteris, que feia d'Andrea Zuckerman. La periodista del West Beverly tenia 29 anys en començar la sèrie, i ara 51. Suposo que és per això que després de la cinquena temporada va deixar la sèrie, perquè es devia notar molt que no passava per una noia de 21 anys. Què va fer després? Ho endevineu, oi? El que sí que és destacable és que va tenir el seu propi talk show, Gabrielle, que va durar només una temporada.


La Jennie Garth (Kelly Taylor), 18 anys el 1990 i 39 ara, és per a mi l'únic personatge femení que es va conservar bé durant tota la sèrie, tot i que ara se li noten operacions i maquillatge en quantitats industrials. Molts telefilms i petites aparicions televisives formen el seu currículum posterior a Beverly Hills 90210, però curiosament va reprendre el seu paper de Kelly Taylor a la seqüela 90210 durant 20 episodis de les primeres dues temporades, entre 2008 i 2010.


La Shannen Doherty (Brenda Walsh) va començar amb 19 anys i ara en té 40. Mal portats, tot s'ha de dir, i mira que era el meu amor platònic televisiu i el motiu pel qual vaig començar a mirar Charmed, una altra sèrie que tampoc no seria del meu perfil però que m'agrada molt.

Igual que en Brian Austin Green, s'ha fet un fart de treballar, ha fet molts telefilms i ha tingut petites aparicions, però en canvi va protagonitzar Charmed durant les tres primeres temporades, fins que la van fotre fora per la seva mala relació amb l'Alyssa Milano. Curiosament era la segona vegada que els productors executius Aaron Spelling i Darren Star la fumien fora, perquè de Beverly Hills 90210 va sortir després de posar per a la revista Playboy, cosa que tenia prohibida. I tot i així va aparèixer també amb la Kelly a 90210, sèrie no produïda per en Darren Star ni el desaparegut Aaron Spelling.


En canvi la Tori Spelling (Donna Martin), que no apareixia a la sèrie per mèrits propis sinó pel seu parentesc amb el productor executiu que duia el seu cognom i era el seu pare, va tornar com a Donna Martin a 90210 malgrat que no hi tenia endoll, però va ser durant només dos episodis.

Amb 38 anys ara i 17 quan va començar la sèrie, era la més jove del repartiment, amb la mateixa edat que en Brian Austin Green, la seva parella fictícia. A què s'ha dedicat tots aquests anys? Us ho podeu imaginar: petits papers, cameos i telefilms.



Mireu-les, aquí tenim les "guapes" de la sèrie tants anys després, reunides a 90210. També hi vèiem l'entranyable Joe E. Tata, que feia de Nat Busschio i que ara té 75 anys. Aneu a la meitat del següent vídeo:



Hi veiem una altra reunió, la de la Donna i la Kelly, que eren tan amigues durant la sèrie original. Per cert, a les escenes en què la Donna representa que parla en japonès el seu accent és tan terrible que no s'entén gairebé ni una paraula, sobretot al restaurant. L'altra noia que hi surt és l'Erin Silver, germanastra de la Kelly i d'en David que ja sortia llavors però que a 90210 és un personatge principal interpretat per una altra actriu, la Jessica Stroup.


2 comentaris:

  1. Pfff déu ni do quin tou de records... Més records d'aquells anys que no pas de la sèrie hehe

    ResponElimina
  2. Per fi el puc llegir...

    Ja saps que jo no mirava la sèrie original (em sembla que em va enganxar de petita i amb horaris horribles, que em sona que eren a les 8AM o similar i jo dormia :P), però en canvi sí que miro la 90210 nova

    A mi la nova m'agrada, vaig començar per passar el rato ja que no feien res i al final ja la miro perquè m'agrada i m'atrau.

    ResponElimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails