Menú

divendres, 14 d’agost del 2009

Lectures: My Sweet Sunday

Ja fa un temps que vaig parlar de la col·laboració d'en Mitsuru Adachi i la Rumiko Takahashi, My Sweet Sunday, que vaig descobrir molt tardanament, i que es va fer amb motiu de la celebració del cinquantè aniversari de la revista Shônen Sunday, on han publicat des de sempre les seves obres aquests dos mestres del shônen fronterer amb el shôjo.

Tots dos autors m'agraden moltíssim, i en aquest especial de 29 pàgines dibuixat entre tots dos, tot i que només en una pàgina hi veurem dibuixos dels dos al mateix temps, fan un repàs de les seves vides en una mena de relat autobiogràfic molt interessant on ens expliquen com es van fer mangakes i com els agradava, esclar, la revista Shônen Sunday, tot i que hi ha alguna referència a la competència, encara que en petitíssimes dosis.

Són 29 pàgines que durant un temps van estar penjades per a la seva lectura gratuïta per internet i que jo he llegit gràcies a una traducció amateur a l'anglès que m'ha semblat que devia estar ben feta, però tampoc no puc posar la mà al foc sobre aquest punt. Sigui com sigui m'ha agradat força i he sabut coses noves sobre la vida d'aquests dos monstres del manga, mentre que les que ja sabia s'han vist confirmades amb aquesta lectura, i en no haver-hi contradiccions amb les altres vegades que n'han parlat augmenta la sensació de veracitat d'aquestes dades. Un manga, doncs, interessant per als seguidors dels seus dos autors.

I en general hi ha una nostàlgia impregnada en aquestes poques pàgines que a mi m'ha fet desitjar ser japonès, viure als 60-70 i tenir la meitat del talent que tenen la mestra Rumiko Takahashi i el mestre Mitsuru Adachi.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails