Fa una mica més d'un mes vaig començar a veure el programa de què parlaré avui i va originar una entrada sobre el col·leccionisme al bloc Compte Enrere, però ara que ja he vist tots els episodis que se n'han fet de moment toca parlar del programa en si.
Es tracta de Comic Book Men, un reality show que recorda els que es poden veure al canal Xplora, sobretot els d'empenyoraments, però que està especialitzat en còmics. Hi veurem gent que va a vendre-hi coses, també gent que les vol comprar i naturalment les negociacions que això provoca.
En aquest sentit si sou lectors de còmics us passarà com a mi: voldreu tenir les coses que apareixen al programa i tard o d'hora us adonareu que ni podreu ni en teniu cap que es pugui vendre a aquests preus, ja que el col·leccionisme de còmics que mou diners de debò és el dels originals, no pas el de les versions traduïdes.
En aquest tràiler de la segona temporada, que és un dels pocs vídeos que hi ha a Youtube on es poden apreciar moments del programa (trobareu també un munt d'escenes inèdites, que permeten veure millor l'esperit del programa encara que no s'emetessin, però del metratge emès no hi ha res penjat), ens ho expliquen, però ho resumiré.
El conegut director de cinema i guionista de còmics Kevin Smith (Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma...) és propietari d'una botiga de còmics a Redbank, Nova Jersey, que duu el nom dels dos personatges més coneguts del seu particular univers, Jay & Silent Bob's Secret Stash, i és on té lloc Comic Book Men.
Aquí tenim precisament una d'aquestes escenes inèdites, que curiosament és bastant diferent del que acostuma a mostrar el programa: un client comprant (normalment vénen a vendre coses) i l'absència d'en Walt Flanagan, dibuixant de còmics i millor amic d'en Kevin Smith que és qui porta realment la botiga i que segurament heu vist fent petitíssims papers en més d'una de les seves pel·lícules.
A banda d'ell, que és el cap i el millor negociador que tenen, hi veiem en Mike Zapcic, en Ming Chen i en Bryan Johnson, aquest darrer també director de cinema, que en realitat no treballa a la botiga, sinó que hi passa el dia amb els seus amics tot fent comentaris sarcàstics.
I la gent que hi va no només intenta vendre còmics, sinó també marxandatge de tota mena relacionat amb els còmics, sí, però també amb pel·lícules i sèries de televisió. En el cas que acabem de veure, una altra escena inèdita, el paio se'n va sense aconseguir treure ni un dòlar.
Comic Book Men, que es va estrenar el 2012 i fins ara ha tingut una primera temporada de 6 episodis de 45 minuts i una segona de 16 entregues de 20 minuts (i que acaba de renovar per a la tercera temporada), s'estructura al voltant d'un podcast on els 4 paios abans esmentats i en Kevin Smith (que només s'ha vist, fins ara, en un sol capítol a la seva botiga) parlen de com ha anat la setmana, cosa que condueix a les escenes de la vida a la botiga, on a banda de la compravenda de còmics tenen lloc converses típiques de frikis i algunes visites de personatges coneguts de l'univers Kevin Smith i també d'alguna gran estrella del món del còmic.
Tot té el seu origen a la web Smodcast, d'en Kevin Smith, on també es poden escoltar els podcast I Sell Comics, que porten en Mike Zapcic i en Ming Chen, i Tell'em Steve-Dave!, conduïts per en Walt Flanagan i en Bryan Johnson. Doncs bé, quan el senyor Smith va voler crear Comic Book Men la cadena AMC (The Walking Dead, Mad Men, Breaking Bad...) l'hi va comprar i el resultat és el reality show de què hem parlat avui.
Si sou frikis us agradarà, si seguiu els programes d'empenyoraments d'Xplora (l'AMC anomena Comic Book Men la versió friki del que a l'estat espanyol es coneix com a "La casa de empeños") també, i si us agraden les dues coses... l'heu de veure.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada