Menú

dilluns, 3 de maig del 2010

Moments inoblidables: un llargament esperat retrobament

Jo no sóc una persona que acostumi a exterioritzar la tristor que em provoquen les escenes de pel·lícules i sèries que estan fetes per arribar al més profund de la nostra ànima. No és que em faci vergonya, de vegades fins i tot m'agradaria que em fos més fàcil, però el cas és que raríssimament els guionistes em fan saltar llàgrimes. 

El moment inoblidable d'avui és bastant recent, i estic segur que les reaccions que tothom té davant de les coses depenen del moment anímic en què es trobi, però el cas és que a mi em va desarmar completament. Ja aviso, és un moment del capítol 13 de la sisena temporada, l'últim que s'ha emès quan escric aquestes línies. Per tant, si seguiu la sèrie i encara no l'heu vist, ABSTINGUEU-VOS DE CONTINUAR, JA QUE ÉS, NATURALMENT, UN SPOILER.


El moment és indiscutiblement emocionant, per diversos motius: un retrobament que ve després de tres anys sense que els personatges es vegessin, que al seu torn venia d'una llarga etapa en què la Sun es pensava que en Jin era mort. Feia relativament poc que sabia que el seu marit era viu, i tot i així no s'havien pogut trobar. 

A més, van començar la sèrie com a matrimoni enfrontat per l'aparent rigidesa d'ell i les ganes de ser lliure d'ella, que havia après anglès d'amagat del seu marit. Quan es va saber que la Sun entenia els altres i s'hi podia comunicar, en Jin es va sentir encara més traït i arraconat, però les circumstàncies el van acabar obligant a passar-se tres anys en plena immersió lingüística, i per a mi aquesta escena simbolitza la culminació de l'obertura d'ell, que per fi arriba al nivell de la seva dona, emocionalment parlant. Per fi són lliures, i que la seva primera conversa després de tants anys sigui en aquest idioma, que no és el propi de cap dels dos, fa l'escena encara més interessant. 

Tant és així que va esdevenir automàticament el meu moment preferit de tota la sèrie, desbancant el final de l'últim capítol de la tercera temporada, en què per primera vegada se'ns presentava un flashforward en comptes d'un flashback.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails