Menú

dissabte, 10 de setembre del 2011

Còmics a Nova York

Ja ho vaig avançar l'altre dia, en parlar de la vessant friki del meu viatge a Nova York: els còmics, un altre dia. No parlaré de la importància de Nova York als còmics, que és evident als de la Marvel, per exemple, on és seu de personatges com l'Spider-man o de grups com Els 4 Fantàstics. A DC s'esmenta, però alhora és la inspiració de Gotham de nit i de Metropolis de dia.


El que vull fer és parlar de les botigues de còmics que hi ha allà, almenys de les més conegudes. Entre les coses que em vaig apuntar abans d'anar cap allà hi havia tres botigues que havia conegut a través d'un fòrum de la ciutat, on hi havia un fil precisament d'aquest tipus d'establiment. Tenia l'esperança de trobar-hi marxandatge no disponible aquí, números endarrerits i preus increïbles. He trobat tot això, però he de matisar totes tres coses.


La primera que vaig visitar va ser Midtown Comics, segurament la més coneguda. Segons Google Maps té tres botigues, però la que vaig veure jo era la del carrer 40 amb la Setena Avinguda, molt a prop de Times Square. Té dues plantes: la primera està dedicada als còmics en si, amb molt material endarrerit (no vaig trobar res del que buscava, però, que eren bàsicament números de Detective Comics que no han estat recopilats en tom) a preu una mica superior a l'original. La segona és per al marxandatge. Allà hi ha ninots, samarretes d'aquelles que molen però que no comprem per internet perquè amb les despeses d'enviament no surten a compte, etc. No m'hi vaig comprar res perquè no anava sol i tampoc no podia mirar amb calma, però ja hi tornaré. 


Precisament com que ja havia visitat una botiga de còmics no comptava amb poder anar a cap altra, però resulta que aquell mateix dia em vaig quedar sol un parell d'hores i vaig decidir no repetir Midtown, sinó anar a veure les altres que tenia apuntades. Una d'elles era Forbidden Planet, al carrer 13 amb Broadway, molt a prop de Union Square. És molt més petita que l'altra, però també era plena de gent i té dues plantes. A la de dalt hi ha manga i marxandatge relacionat amb el còmic i l'animació del Japó, i a la de sota, la primera, la resta de còmic i marxandatge. També hi ha samarretes que molen. Curiosament, a Dublín tenen una botiga, però no hi vaig entrar perquè malgrat que l'escala era llarga volia veure la ciutat i tampoc no em sobrava el temps.


Un carrer més avall (a la següent cantonada) del Forbidden Planet novaiorquès hi ha Strand Book Store, una botiga que tenia vista també per internet i que és on vaig fer les compres. És una llibreria enorme que té una respectable secció de còmics a la tercera planta, que és petita i permet veure les plantes inferiors. Una mena d'Abacus Balmes molt més gran, però amb l'estil de La Central, per entendre'ns. Allà havia llegit, i és cert, que tenien volums recopilatoris a molt bon preu. I aquests són els que em vaig comprar:


Són Green Arrow: Into the Woods (amb els 7 primers números del nou volum), Gotham City Sirens: Strange Fruit (números 14 al 20), Gotham City Impostors (Detective Comics 867-870) i Outsiders: The Hunt (números 21 a 25 del volum 4). Són llibres que formaven part de la meva wishlist i els vaig adquirir sense dubtar gens perquè si bé normalment els compro a Bookdepository.com, on tenen el preu pràcticament convertit del dòlar sense afegir-hi res, cosa que està molt bé, allà els podia comprar al moment i gairebé a meitat de preu. La foto no es veu gaire bé (creieu-me, ho he intentat diverses vegades però no hi ha hagut manera), tot i que es pot apreciar el que dic:


Ho veieu? Preu orginal, gairebé 23 dòlars, i el final 13,80. Voleu fer la conversió en euros? He de dir que, com en gairebé tot a Nova York, al final t'hi afegeixen taxes, el que aquí seria l'IVA que normalment està inclòs en els preus que es mostren al públic, però em va sortir igualment molt bé. No vaig agafar més coses, i n'hi havia unes quantes de les que volia, perquè la meva economia està força malament, però us la recomano moltíssim, aquesta botiga, si voleu comprar volums recopilatoris tant de tapa tova com de tapa dura. Jo no sé si són de segona mà, però molts d'ells eren tan recents que ho dubto.


A banda dels còmics, als carrers hi havia parades com aquesta on venien xapes relacionades amb superherois. Em vaig quedar una mica amb les ganes de comprar-ne alguna, però em sembla que no eren gaire barates i, a més, no tenia cap constància de la seva oficialitat. I bé, s'ha de passejar l'orgull:


Aquest sóc jo el dia que vam fer l'excursió organitzada que mostra els contrastos de la gran Nova York, entre illes tan diferents com el Bronx o Queens, i Brooklyn, on aquell dia la comunitat jueva ortodoxa celebrava el sàbat i anava a les sinagogues. Al mig de tot això em teniu a mi amb la samarreta del Batman, una samarreta que per cert va ser elogiada aquell dia dos cops, per part d'un venedor indi de botiga de regals i a l'esmentada Strand Book Store per part d'un altre client. Genial.




2 comentaris:

  1. Quina enveja... Algun dia, algun dia... :-)

    Cada vegada que llegeixo posts com el teu, recordo quan vaig anar a Londres i vaig estar al Forbidden Planet -- si aleshores hagués llegit en anglès com ho faig ara, hauria hagut de deixar les maletes a l'aeroport per poder tornar amb el paper imprès (el canvi de monera ja era força favorable(.

    ResponElimina
  2. Sí, jo a Strand Book Store vaig veure moltíssims recopilatoris que volia, però... em vaig haver d'aguantar les ganes. Una llàstima!

    ResponElimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails