Menú

divendres, 28 d’agost del 2009

Moments inoblidables: Musculman i l'amistat

Musculman és la meva sèrie de dibuixos animats preferida de quan era petit, em sembla que ja ho he dit alguna vegada, i més enllà de la conya que sempre hi ha, els combats són èpics, el drama és intens i a la versió televisiva de les històries publicades per Glénat en català, els recursos per tal d'accentuar el dramatisme —fins i tot en les situacions més absurdes, com veurem al vídeo— són més potents:



Potser hi ha qui no pensa el mateix que jo, però de moments emotius n'hi ha a dojo, en aquesta sèrie. La saga dels Set Superhomes de l'Apocalipsi és de les que més recordo, tot i que llegint el manga m'adono que hi ha prou coses que havia oblidat com perquè la lectura sigui interessant i en alguns punts fins i tot sorprenent, per a mi. És clar que estem parlant d'una sèrie que vaig veure de petit, i tinc una memòria lamentable quan es tracta de la ficció, de manera que afortunadament qualsevol relectura em fa la sensació com de primera vegada que llegeixo aquell títol.

Per sort a internet hi ha gent que s'ha dedicat a pujar els episodis de la sèrie en català. Sovint, però, per culpa de la censura, hi ha parts que s'han hagut d'extreure de l'original i per això ens les trobarem en japonès, però val més això que res, oi?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails