Menú

dimarts, 5 d’agost del 2008

Compres: Batman Archives 1 i 2 i Superman Archives 1


Divendres passat a la tarda vaig començar les vacances i em vaig fer un regal a mi mateix. Bé, és una manera més bonica de dir que vaig fer unes compres, perquè el que tenen els regals és que et surten de franc perquè els paga algú altre i que, de vegades, no te'ls esperes. En aquest cas no és certa cap de les dues coses, però dic "regal" perquè va ser una manera d'encetar les vacances i fer una compra que havia estat ajornant per mandra, econòmica i física. Així que vaig agafar el metro i vaig baixar a Tetuan, a la Línia 2, per entrar per primer cop a la botiga Alien, el Octavo Coleccionista, que sabia que tenia al 50% uns còmics que m'interessen molt: els de DC que publicava Norma i que ara estan descatalogats però que, per la seva relativament recent edició, Planeta no té intenció de reeditar. He de tornar a aquesta botiga a comprar moltes coses, perquè vaig començar amb una despesa que no va ser espectacular, tot i que em va impedir anar diumenge al Mercat de Sant Antoni a posar-me al dia d'altres coses. Però no em penedeixo d'haver-me gastat 50 euros en uns còmics que originalment en valien 100: els volums 1 i 2 de Los Archivos de Batman (que recullen Detective Comics des de la primera aparició de l'home rat-penat al número 27, de 1939, fins al 70, de 1942) i l'1 de Los Archivos de Superman (amb les primeres aparicions de l'Últim Fill de Krypton des de l'1 d'Action Comics, de 1938, fins al 20, de 1940, tot i que se salta els números 2 a 6, que es publicaran teòricament a la futura col·lecció d'arxius de Superman (la segona capçalera del superheroi més famós de tots els temps, perquè recordem que la primera i principal és Action Comics).

La botiga, en sí, no m'interessa per a res més que pels còmics de DC de Norma, perquè a més d'estar situada a l'altra banda de Barcelona respecte a on visc jo, la resta és tot a preu de portada, sense cap mena de descompte, i jo estic massa ben acostumat a més d'una botiga on es pot obtenir el 10%. Però el que tenen de Norma, a banda d'estar al 50% (que, tenint en compte com es passava amb els preus l'editorial, deixa els còmics a un preu semblant al preu de venda recomanat dels de Planeta), em va sorprendre positivament que no es tractés de còmics de segona mà, sinó de material nou que d'alguna manera el botiguer ha aconseguit i que ven al 50%, segur que sense perdre-hi diners perquè la mateixa Norma va fer liquidació en perdre els drets de DC.

En fi, que com que ja tenia el volum 3 d'Archivos de Batman i el 2 d'Archivos de Superman trets per Planeta (que va continuar-ne l'edició després del canvi de drets dels còmics de DC, a un preu de 25 euros per tom respecte als 35 de Norma), ara ja tinc Detective Comics des de 1939 fins a 1944 i Action Comics des de 1938 fins a 1941. Tot plegat són còmics amb un dibuix dolent (cosa que s'accentua amb la mala edició del primer volum per part de Norma, amb un paper gruixut que fa el primer tom el doble de gros que el segon i una retolació lamentable) i un guió extremament naïf, amb els típics diàlegs que es nota que són per explicar al lector coses que als còmics d'avui, com a les pel·lícules i les sèries, ha de deduir, però hem de situar-nos a l'època i entendre que llavors es portava això, i a més a més són joies de la història dels còmics que cal tenir. I, per sobre de tot, són Superman i Batman. Amb això està tot dit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails