Menú

diumenge, 28 de març del 2010

Compres: Green Arrow 22 i saga Urban Knights

La meva situació econòmica actual és fins i tot pitjor del que em pensava fa un mes, però de vegades hi ha coses que t'has de permetre per donar-te una petita alegria en moments durs, i aquesta a més era una oportunitat única. 

Fa temps vaig ressenyar l'excel·lent volum Green Arrow de Kevin Smith y Brad Meltzer, que cobria els números 1 a 21 del volum 3 de la col·lecció. Doncs bé, en castellà saltàvem directament al tom Disparo Certero, de Norma, que recopila els números americans 26 a 31, però del 22 al 25 restaven i resten inèdits. 


Investigant vaig descobrir que el 22 era una història autoconclusiva, però els altres tres formaven part d'un crossover amb Green Lantern anomenada Urban Knights. Als Estats Units no s'havia recopilat mai i la difícil missió era, doncs, aconseguir uns números USA en format grapa, cosa que sempre surt cara perquè costa molt més l'enviament (i a més des d'aquell país) que el còmic en sí. 

Vaig tenir sort i vaig veure que a l'eBay els venia un de Sestao, al País Basc, a un preu molt baix i amb un enviament gairebé ridícul (avantatges postals dels venedors professionals). I no només els de l'esmentada saga, sinó també el 22! Precisament els que jo buscava, i no és que tingui gaire còmics en versió original, aquest home, ja és casualitat.


Doncs bé, ja en faré la ressenya quan els hagi llegit, però és la primera vegada que compro un còmic en format grapa en versió original americana i he descobert que la qualitat del paper és força inferior, tant en portades com en pàgines interiors, a les edicions traduïdes, que es fan en paper satinat. Per tant, entenc que sigui més car comprar el mateix còmic a Europa que als Estats Units, i no tan sols pels costos de traducció (que no deuen ser gaire alts, la veritat, veient alguns resultats), sinó sobretot per qüestions tècniques. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails