Menú

dijous, 3 de maig del 2012

30è Saló del Còmic: Dia 1

Avui ha estat el primer dia del 30è Saló Internacional del Còmic de Barcelona i jo, de seguida que he tingut temps, cap allà que me n'he anat. No perquè tingués cap pressa, sinó perquè avui el meu pla era simplement aconseguir unes quantes signatures d'autors importants convidats a l'edició d'enguany. 

A més m'he beneficiat de la promoció que permet als que vam néixer el 1982, és a dir els que hem fet i els que faran 30 anys durant 2012, entrar-hi gratuïtament. Se suposa que és perquè el Saló se celebra per 30è any, però no és exactament així. Va començar el 1981 i va faltar a la cita el 1986 i el 1987. Però jo no em queixaré pas.


El primer autor que volia "conèixer" era en David Lloyd, el dibuixant de V de Vendetta (que no l'autor, que és el geni antisocial Alan Moore), i m'he presentat al lloc on signava amb una hora d'antelació... per acabar descobrint que s'havia retardat mitja hora tot plegat. A sobre, mal embaixador de la famosa puntualitat britànica, ha fet un quart d'hora tard més. S'ha de dir, però, que s'ha portat molt bé i ha fet dibuixos a tothom.


Disculpeu la qualitat del vídeo, però l'he hagut de comprimir per tal que no ocupés vora 200 megues. Sembla mentida que en un moment puguin dibuixar tan decentment, oi? Doncs bé, no esperava que fes dibuixos, però un cop allà he vist que en feia i evidentment no li anava a dir que no, de manera que m'he endut el meu exemplar de V de Vendetta amb aquest dibuix:


Una màscara d'en V, dibuix que té una curiosa història: quan li he dit que em fes un V em referia al personatge, no al famós logo de l'obra, però per tal de concretar i que no hi hagués malentesos li he dit "la màscara", i bé, l'ha fet literalment. Només la màscara. Ja m'està bé, però. Ara, el seu retard ha fet que hagués d'esperar més a la dedicatòria amb dibuix del següent autor de la meva llista d'avui.


En Craig Thompson, l'autor de Blankets, que em van regalar fa molts anys però que he començat a llegir avui mentre era a la cua. I com podreu veure al vídeo el paio dibuixa molt ràpid, però es manté extremadament fidel a l'estil que veiem dins el còmic.


És curiós perquè és l'únic dibuixant que he vist fer les dedicatòries, i en aquest cas a sobre amb dibuix, de peu. Però sí, les ha fet totes així.


M'ha dibuixat (en aquest cas ho decidia ell, perquè ho he vist amb els que anaven al meu davant) la protagonista femenina del còmic, i és un dibuix força maco. A més, el senyor Thompson saluda molt amablement i s'acomiada de la mateixa manera. 

Això ha estat tot, perquè també volia que el barceloní Pere Pérez em dediqués un parell de volums de la Batgirl de l'etapa que estic llegint, d'abans de la renovació de l'Univers DC, però resulta que anava amb número i així serà en totes les seves intervencions. El problema és que els reparteixen a les 10 de matí per a tot el dia. Però bé, em feien més gràcia aquests dos autors que sí que m'han dedicat els còmics, i si no enxampo el senyor Pérez cap altre dia... què hi farem. 


He pogut fer un parell de voltetes i unes quantes fotos, però demà hi tornaré a anar, a veure què aconsegueixo, i de les compres en parlaré l'últim dia, quan les hagi fet totes (que no en seran gaires). Així doncs, demà més.



3 comentaris:

  1. Els dibuixos són molt xulos! Realment han valgut la pena les dues cues, llàstima que no hagis pogut aconseguir l'altra..

    A veure si dissabte també firma i podem aconseguir-ne :D

    ResponElimina
  2. Jo m'he quedat amb les ganes d'una dedicatòria de Craig Thompson pel meu Habibi.

    M'hauré d'esperar a X anys que torni a venir per aquí...

    Un gran dibuixant!!!

    ResponElimina
  3. Vaig conèixer l'existència de Habibi per pura casualitat fa uns dies a la biblioteca, però fa molt mal comprar-se volums de prop de 40 euros, de manera que ja ho faré (o me'l demanaré). I si no fos perquè existeix en català me'l compraria en anglès, que segur que surt més barat i és en versió original. Per tant, em vaig endur el meu Blankets, tot i que no et pensis que no he tingut temptacions de llençar la casa per la finestra i comprar Habibi, aprofitant que el bon home ha signat diversos dies i a diverses hores.

    ResponElimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails