Menú

dilluns, 18 de febrer del 2013

Repte trident literari (manga)

Fa un parell de dies vaig descobrir una iniciativa blocaire anomenada Reto Tridente Literario, que la popular Deirdre ha adaptat al manga. Doncs bé, em va fer gràcia i vaig decidir fer com ella, de manera que aquí teniu el meu Repte Trident Literari, que adapto perquè hi ha categories per a les quals no tinc resposta. El resultat és una mena d'entrega de premis i alhora una altra entrada d'aquelles sobre gustos personals que no sé si interessaran a gaire gent.

MANGA PREFERIT

Com ja hauríeu de saber és Touch (1981-1986) de Mitsuru Adachi, coneguda a l'estat espanyol, i només per part dels otakus de més edat, com a Bateadores gràcies a (o per culpa de) Telecinco, que va emetre en aquells daurats anys d'anime els dibuixos animats que van sorgir del manga.

El manga va arribar complet, després d'un intent fallit de Norma Editorial als 90, ja als anys 2000 tot i que en una edició molt mediocre de Mangaline, i jo el vaig llegir bastant tard, però em va impactar prou com per esdevenir el meu manga preferit, categoria que fins llavors no ocupava cap títol

A banda d'això, per a mi també entraria en la categoria de MANGA AMB LA MILLOR HISTÒRIA D'AMOR.


MANGA QUE HE LLEGIT MÉS COPS

Suposo que no seré l'únic en respondre que és Bola de Drac (1984-1995), d'Akira Toriyama. És un manga que sempre em ve de gust llegir, encara que conegui la història amb força detall.
Tot i així reconec que tampoc no l'he llegit gaires vegades i que, seguida-seguida, des del principi fins al final, em trobo en la meva segona vegada, a causa dels meus intents fallits de completar-la, els canvis de format i altres obstacles. Ara, amb l'edició definitiva, la cosa canviarà.

També és el meu MANGA PREFERIT DE LA INFANTESA i per a mi el MANGA AMB EL PITJOR FINAL.


MANGA MÉS LLARG QUE HE LLEGIT

I per sort en català, Inu-yasha (1996-2009), de Rumiko Takahashi. Com ja vaig explicar quan en vaig fer la ressenya, entenc que hi hagi gent que consideri que 56 volums són excessius, i potser sí que no calia allargar tant la història, però tot i així em va agradar molt.

Completar-la a batzegades i poder-la llegir al final amb certa continuïtat, cosa impossible quan se segueix a mida que es va publicant, suposo que va ajudar a fer-me sentir interès per la història.




MANGA QUE EM FA ENFADAR

Sailor Moon (1991-1997), de Naoko Takeuchi. Doncs no sé si és pel manga en si o per les edicions que m'he trobat, plenes d'errades tant la primera de Glénat, traduïda del francès, com l'actual de Norma, amb una traducció encarcarada i mediocre i errors tècnics incomprensibles en una editorial que habitualment tracta amb cura els seus productes.

D'aquest segon punt ja en vaig parlar aquí i aquí (tot i que el segon enllaç és sobre Sailor V), però pel que fa al manga... tot i que m'agrada, i molt, alguns diàlegs em fan pensar que els seus personatges són ximples, i sí, això em fa enfadar.



SAGA PREFERIDA

Entenent "saga" com el conjunt d'obres que formen part d'una mateixa història, puc dir que Captain Tsubasa (1981-2012?), de Yôichi Takahashi, actualment formada per 90 volums que corresponen a diversos títols, és la meva saga de manga preferida.

Malauradament encara em falta molt per llegir, i si mai vull tenir-la sencera hauré de tirar de volums en japonès perquè, en aparèixer a partir de cert punt equips reals, la FIFA va posar problemes per a la seva edició a l'estranger. I no ens enganyem: la nostàlgia no va fer que la gent en comprés l'edició en castellà, de manera que encara que pogués (que no pot perquè ja no en té la llicència), EDT no trauria ni la segona part de la història. 

Per avui ho deixarem aquí, ja continuarem amb els altres temes que completen el trident (personatges i autors), però m'acomiadaré reconeixent que hi havia més categories i que no les he posat perquè, com he dit al principi, no sabria què respondre. I en d'altres casos un mateix manga ha repetit en diverses categories, però espero que de tota manera us hagi semblat mínimament interessant i que també feu les vostres aportacions als comentaris.







9 comentaris:

  1. MANGA PREFERIT
    Marmalade Boy: Sigui bo o no, per mi implica l'inici en el món Otaku, i per mi sempre la Wataru i aquesta obra seran especials per a mi :)

    MANGA QUE HE LLEGIT MÉS COPS:
    mmm difícil... hi ha més d'un que he llegit més d'una vegada...
    - Marmalade Boy (si no comptem l'anime, sino es dispararia) que ho he llegit amb el format antic i després de nou amb l'edició millorada
    - Hana Yori Dango (tampoc es compta el dorama, no? que l'he vist 2-3 cops XD)
    - Reloj de Arena l'he llegit dos cops també (i això que no el tinc jaja --> el recomano molt)
    - Merupuri: potser podríem considerar que és el que més he llegit... és curt i m'encanta, l'hauré llegit almenys 3 cops segurs i el tornaria a llegir de nou jaja

    MANGA MÉS LLARG QUE HE LLEGIT
    Que ara recordi... Hana Yori Dango amb 36 volums més un especial... Quan acabi de llegir Negima seria aquest (38 volums) i per darrere d'aquests quedarien Tsubasa Reservoir Chronicle, em sembla (no recordo si tinc algun altre més llarg, la veritat... >.<)

    MANGA QUE EM FA ENFADAR
    Doncs ara no hi caic... potser Negima perquè em cansa ja? em fa pal llegir-ho... però a 6 volums del final... ¬¬

    SAGA PREFERIDA
    Saga en el sentit que dius?
    L'única "saga" que ara em consta tenir seria Fushigi Yugi... no? (mira l'estanteria jaja)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Evidentment que no comptem anime! Estem parlant de llegir, de manga! XD

      Saga és això que he dit, en el teu cas s'aplicaria a Fushigi Yûgi, sí, només.

      Elimina
    2. En un principi no les veus, però et poses a mirar i et trobes aclaparat amb tanta saga dins del món del manga. De sagues que podries haver llegit (parlo sense gaire coneixement de causa), Keromi, a més de Fushigi Yûgi, estarien:
      -Historias de un Vecindario/Paradise Kiss
      -Sailor Moon/Sailor V
      -Tsubasa RC/xxxHolic
      -El Ladrón de las Mil Caras/Clamp. Club de Detectives/Patrulla Especial Duklyon
      -La saga de Caín
      -Tokyo Babylon/X
      -Magic Knight Rayearth I i II

      Elimina
    3. mmm doncs si, cert.. Sailor V/Sailor Moon estic en procés... he tingut sempre els volums de Sailor Moon (em falta només un) i no els he llegit mai jaja
      Els comprava amb un val que em donaven a la botiga de còmics cada X€
      Tsubasa/XXXHolic també ho tinc a la llista
      La resta ja no les tinc en posessió ni ho he llegit

      Elimina
    4. Ah, i historias de un vecindario/Paradise Kiss, cert... no hi hauria caigut pas :P

      Elimina
  2. Jo vull llegir Touch!!! però val una pasta que no m'atreveixo a gastar... a la biblio hi han alguns numeros, però obviament en falten molts :(
    Si parlem de manga només també estic amb la Miriam, marmalade boy va ser el primer per mi també :)
    També m'he llegit mil cops merupuri! XD serà que és molt curt i ràpid de llegir. I potser llegir sencer no, però "fullejar intensament" paradise kiss", "reloj de arena" i "el juguete de los niños".
    jajaja hana yori dango, com molts altres mangues els he llegit gràcies a la Miriam XD osti sí, tsubasa reservoir chronicle és llargueta... però genial també!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A una amiga li passava el mateix i al final se la va poder llegir. Lluita! :)

      Algunes de les que esmenteu ja intentaré llegir-les, tot i que naturalment primer van les meves coses! :P

      Elimina
    2. jajaja jo mai he deixat manga a aquesta noia... ni han estat 5 persones llegint alhora un manga meu al pati del cole... XDD :P

      Merupuri potser no t'agrada, però a mi m'encanta... són només 4 volums i és super maco jeje :P

      Elimina
  3. Tu també? Aquest meme està causant sensació, eh? Fins i tot a mi em van venir ganes de fer-lo.

    Fent el temps que fa que et segueixo, només m’ha sorprès això que comentes de Touch pel que fa a la millor història d’amor. Ara ja tinc una excusa més per a llegir-la... crec que un dia d’aquests agafaré i em faré una marató de lectura manga a la famosíssima biblioteca Tecla. xDD

    ResponElimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails