Menú

dissabte, 9 d’agost del 2008

Lectures: Batman. El Largo Halloween


Fa uns dies que em vaig acabar de llegir l'última edició del mític Batman. El Largo Halloween, una maxisèrie de 13 números de 1996 a 1997 que van crear els conegudíssims Jeph Loeb (guió) i Tim Sale (dibuixos). És un volum que em van regalar, a petició meva, pel meu sant, el passat mes de juny, i malgrat que no me'l vaig llegir de seguida vaig veure que ho havia de fer abans de l'estrena de la nova pel·lícula del Cavaller Fosc. Si Batman Begins es va basar en l'esperit (que no en la història) de Batman. Year One de Frank Miller (un dels còmics imprescindibles de Batman, que va redefinir la sèrie i va marcar les bases de com cotinuaria gràcies a un excel·lent remake dels inicis de les aventures de l'emmascarat), The Dark Knight fa més o menys el mateix, però agafant-ne directament elements (diuen), amb The Long Halloween. I volia llegir-me aquesta obligada saga del meu heroi preferit abans de veure el film, cosa que si puc faré el dia de l'estrena, dimecres vinent.

I bé, he de dir que el còmic m'ha agradat moltíssim. Se'n parla tan bé que volia agafar-lo amb visió crítica i que no em passés el mateix que amb altres històries de les que s'exagera la qualitat, però no, The Long Halloween és impressionant i, com diuen a les entrevistes que són els extres de l'edició de Planeta, extremament cinematogràfica en la manera com està narrada. Seguint la línia marcada per Year One pel que fa a personatges i època en què aquella s'ambientava (inicis de la carrera d'en Batman), aquest volum pren el relleu i ens explica què va passar després. Si bé hi ha esdeveniments que coneixíem perquè formen part de la mitologia de Batman que aquí se'ns expliquen amb llegueres variacions, tot encaixa perfectament en el que coneixem de Batman i no contradiu res. Dit això també voldria recomanar, si bé es pot llegir de manera independent, apropar-se a aquesta obra amb un cert coneixement de l'heroi, tant com es pugui, de fet, perquè es gaudirà més. Per exemple, encara que sapiguem qui és en Harvey Dent i com evoluciona amb el temps, o potser precisament per això, llegirem The Long Halloween amb emoció, tensió i avidesa.

Però tant per als experts en Batman com per als neòfits aquesta és una història de gènere negre, amb un misteri que s'ha de resoldre i que té girs molt sorprenents, sobretot al final. Res no és el que sembla... o sí?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails