Menú

dijous, 23 de desembre del 2010

Lectures: Batman - Life after Death

Tenia el bloc una mica abandonat i no hi escrivia des de feia 6 dies. Això no pot ser, però en la meva defensa he de dir que últimament he dedicat força temps als videojocs, tant pel que fa al bloc com en la vida real. La típica oscil·lació entre les meves dues grans passions, que encara que no ho sembli intento mantenir equilibrada. No hi perdem més temps. Avui toca comentar una de les meves lectures més recents. 


És el Batman: Life after Death, que recopila els números 692 a 699 (desembre 2009 - juliol 2010) de Batman i que va després del volum Long Shadows (687-681). Per tant, és el segon de la col·lecció (que no de l'Univers Batman) en narrar les aventures del nou Cavaller Fosc, i aquest cop se n'encarrega com a autor complet en Tony S. Daniel, que havia il·lustrat els guions d'en Grant Morrison a Batman R.I.P.

Però aquest volum, que novament surt molt més barat en versió original, i que a sobre és en tapa dura i amb paper de qualitat, no està format només per l'etapa que correspon a l'arc argumental que dóna nom al llibre, sinó que acaba amb una història de dues entregues, Riddle me this, on Daniel es dedica exclusivament a escriure mentre que els dibuixos els fa el mallorquí Guillem March i on, per cert, vaig trobar les referències a la cultura catalana que vaig comentar fa poc.


El primer arc continua on ho havia deixat en Judd Winick i ens porta una nova aventura d'en Dick Grayson com a Batman, en què s'ha de continuar enfrontant a la guerra entre bandes que castiga Gotham. Un nou Màscara Negra, el Pingüí i la tornada de la família Falcone li compliquen la vida a un exNoi Meravella i exNightwing que es va fent seu l'uniforme d'en Batman però que encara troba que li va gran, i és que l'ombra d'en Bruce Wayne és allargada, com suggeria el títol de l'anterior recopilatori. 

El dibuix de Daniel és més que notable i hi ha alguna escena memorable, com la de la imatge que he posat, però el guió, una mica confús probablement per reforçar la desorientació d'en Batman i per això segurament intencionat, no em va acabar d'atrapar. M'ho vaig passar bé i prou, podríem dir. No quedarà com una de les històries que més recordo, vaja. Però he de fer una mica d'advocat del Diable i dir que pot ser un problema personal, ja que l'enigma que es destapa aquí, la identitat del nou Màscara Negra, me l'havia rebentat jo mateix en una de les meves moltes exploracions d'articles de la Wikipedia que faig quan m'avorreixo. Un spoiler no volgut, un accident, la curiositat que mata el gat. 


Tot i que més curta i menys rellevant, Riddle me this em va agradar més. Hi trobem un Batman que s'enfronta a un assassí que es dedica a cometre crims temàtics basats en alguns dels enemics clàssics del justicier, i comptarà amb l'ajuda d'en Riddler (també conegut com a E. Nigma), precisament un d'aquests dolents, però que fa un parell d'anys que s'ha reformat i s'ha convertit en un aliat d'en Batman des de la seva posició de detectiu privat. 

Dues històries entretingudes que recuperen el gènere detectivesc sovint enyorat a la col·lecció d'un personatge nascut com a detectiu, i que continuen donant forma al nou Batman, que confesso que no em desagrada gens. M'agradava el to fosc d'en Bruce Wayne, però el seu cinisme de vegades és excessiu i fa venir ganes de dir-li que gaudeixi una mica de la vida, cosa que va fer excepcionalment en unes vacances d'un any que mai no se'ns han arribat a explicar del tot. En Dick Grayson també és orfe per circumstàncies terribles i també és un personatge torturat, però sap gaudir del seu temps lliure i cultivar les relacions amb els altres membres de l'Univers DC, com vèiem al petó de la imatge. 


El proper recopilatori abarcarà des del número rodó 700 fins al 703 i serà el retorn d'en Grant Morrison a la col·lecció, amb el títol global de Time and the Batman. Però el retorn del guionista no serà l'única reaparició. Espero amb candeletes la sortida d'aquest volum el proper febrer.




1 comentari:

  1. Tinc Marvel i DC una mica abandonats, darrerament, però aquest fa bona fila...

    Ara la pregunta és: The Bookdepository o iPa? Dubtes, dubtes!! Jejejejeje

    ResponElimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails